Følg Sony Norway

Koblet sammen til moteprodukter

Pressemelding   •   jul 14, 2016 09:00 CEST

Smarttelefon-case i Viridian Blue

Kjent motehus lager verdens første kolleksjon med reisetilbehør som er laget av hodetelefonledninger

  • Sony samarbeider med motehuset AURIA om å gjenbruke overflødige hodetelefonkabler, og lage reisetilbehøret du «må ha»
  • Fem unike designprodukter, som er inspirert av de nye hodetelefonene h.ear on Wireless NC, MDR-100ABN

Sony har inngått et samarbeid med det ledende motehuset for bærekraftig badetøy, AURIA, for å lage en ny capsule-kolleksjon bestående av reisetilbehør som er laget av overflødige hodetelefonkabler. De nye Sony h.ear™-hodetelefonene har nemlig fjernet behovet for å koble til med ledning, uten at det går på bekostning av lydkvaliteten.

Over 113 meter med ledning har er brukt for å lage den unike tilbehørskolleksjonen, som kommer i fem livlige farger. Sony x AURIA ”Fashion Unplugged”-kolleksjonen består av et passfutteral i Lime Yellow, et solbrilleetui i Bordeaux Pink, en strandveske i Cinnabar Red, et smarttelefon-case i Viridian Blue og strandsandaler i Charcoal Black.

For å feire Sonys nye h.ear on Wireless NC-hodetelefoner, som byr på flokefrie reiser, har tilbehøret blitt inspirert av reisesituasjoner som tillater at du kan fortape deg selv i musikk – enten du sitter på bussen eller slapper av på stranden.

”Muligheten til å jobbe med Sony på et slikt innovativt prosjekt var utrolig. Jeg har lenge vært en forkjemper for bærekraftig mote, og hodetelefonledningene har vært et herlig materiale å gjenbruke og designe med. De har laget veldig artige, fargerike og holdbare reiseprodukter, sier Diana Auria, administrerende direktør og designer i AURIA, hvis design har blitt bruk av blant andre Rihanna, Daisy Lowe og Lily Cole.

Capsule-kolleksjonen med reiseprodukter har blitt laget for å komplimentere Sonys nye utvalg av ensfargede, problemfrie hodetelefoner, som i tillegg til å tilby perfekt lydkvalitet og formtilpasset komfort også fungerer som et iøynefallende tilbehør.

NFC og Bluetooth-teknologien i h.ear on Wireless NC-hodetelefonene har fjernet behovet for kablet tilkobling, noe som gir deg en autentisk lyd uten å måtte styre med ledninger. Teknologien lar deg enkelt og greit holde en enhet med NFC-støtte inntil hodetelefonene for å koble til raskt og sømløst, og så kan du streame musikk eller høre på lydbok.

Hodetelefonene er også utstyrt med en Digital Noise Cancelling-funksjon som umiddelbart demper all bakgrunnsstøy, og lar deg fokusere på musikken og ingenting annet.

”Dine hodetelefoner er en utvidelse av deg – de er med deg overalt, akkurat som mobilen eller nøklene dine. Derfor er hodetelefonene h.ear on Wireless NC designet til å være en del av livet ditt, sier Alberto Ayala, leder for Video & Sound product marketing i Sony Europe.

SLUTT

For mer informasjon om hodetelefonene 100ABN h.ear on Wireless NC, besøk vårt online pressesenter her

For mer informasjon, vennligst kontakt sony@nucleus.no

Om AURIA

AURIA ble lansert i 2013, og er kjent for sitt håndverk og hensyn, balansert med bevisst innovasjon og leken stil. Motehuset ble stiftet av Diana Auria, som er uteksaminert fra den verdenskjente London College of Fashion, og hun går i bresjen for en ny epoke med resirkulerte materialer som er laget av forkastet fiskegarn og annet avfall. AURIA har vært vist frem på ledende catwalker fra begynnelsen, og desigene har blitt brukt av blant andre Rihanna, Daisy Lowe og Eliza Doolittle, for å nevne noen.

Om Sony

Sony er en verdensledende produsent innenfor lyd, video, spill, kommunikasjons- og informasjonsteknologiske produkter for både forbrukere og profesjonelle. Med sin musikk-, bilde-, dataunderholdning- og online-virksomhet, er Sony unikt posisjonert til å være det ledende elektronikk- og underholdningsselskapet i verden. Sony registrerte en årlig omsetning på ca. 72 milliarder dollar for regnskapsåret som endte 31. mars 2016. For mer informasjon om Sony, vennligst besøk www.sony.net 

Vedlagte filer

PDF-dokument